

Facebook mení spravodajstvo. Reelska bude pretláčať ešte silnejšie
Facebook končí so špeciálnymi dohodami pre vydavateľov.
Ide o sekciu Facebook News na sociálnej sieti, ktorá bola aktívna najmä v USA. Končí aj austrálska časť obsahu pre vydavateľov správ. Ide o kooperáciu medzi médiami ako Wall Street Journal, CNN a New York Times. Samostatná karta na zobrazovanie článkov priamo na Facebooku bola spustená v roku 2019. Podľa The Verge išlo o miliónové dohody medzi vydavateľskými domami.
Hovorí sa o 10 mil. USD pre WSJ alebo napríklad 20 mil. NYT. V apríli táto služba skončí a Meta hovorí, že „v budúcnosti nebude ponúkať nové produkty Facebooku špeciálne pre vydavateľov spravodajstva“. Karta nebude dostupná pre používateľov v krajinách Európy, ale ani Veľkej Británie. Podľa prieskumu spoločnosti, témy, ktoré týmto spôsobom poskytovali, neboli dostatočné na vyhovenie záujmu používateľov. Išlo o kategórie ako zdravie, šport alebo napríklad zábava.
Facebook hľadá správny biznis model a ako sa ukázalo, toto nebola najlepšia cesta. Po iný príklad podobný situácii s Facebookom, nemusíme chodiť ďaleko. Google čelí obvineniam vydavateľských domov kvôli uberaniu zisku. Ten sa teda s vydavateľmi o zisky nedelil vôbec, na rozdiel od Mety.
Servery vyhľadávača indexujú stránky spravodajských serverov a preberajú ich obsah pod svoje stránky. To má za následok pokles návštevnosti denníkov a spravodajských médií celkovo. Je to jasné, pretože dostanete informáciu už vo výsledkoch hľadania a na stránku zdroja nemusíte kliknúť.
Meta hovorí, že správy tvoria na jej sociálnej sieti menej ako 3 % z toho, čo ľudia na svojom kanáli vidia. Namiesto platenia vydavateľom chce preferovať to, čo ľudia naozaj chcú. A týmto formátom sú najmä krátke videá. Vydavatelia môžu využívať Reels a reklamy, ktoré používateľov privedú na ich stránky.
Zdroj: The Verge
Prečítajte si aj:
Podobné články

Facebook chystá vlastnú AI aplikáciu

Messenger získal redizajn: Pôvodné modré logo je späť

Facebook začne mazať živé videá. Čo sa dá robiť?

Ako mať menej príspevkov na Facebooku?

Ukážeme vám, prečo je toto varovanie Facebooku podvod

Facebook prestane overovať fakty, podľa jeho slov cenzurovať
